Poniżej prezentujemy zasady uczestnictwa w zajęciach grupowych oraz indywidualnych organizowanych przez Bibliotekę i Kulturę w Zawadzkiem dostosowane do panujących obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa.

ZAJĘCIA INDYWIDUALNE

Uczestnicy zajęć są zobowiązani do przestrzegania poniższych zaleceń:

  • Obowiązkowej dezynfekcji rąk środkiem na bazie alkoholu (min. 60%) przed rozpoczęciem zajęć.

  • Umożliwienia pomiaru temperatury ciała.

  • Korzystania, w miarę możliwości, z własnych instrumentów w czasie nauki gry.

  • Zachowania, w miarę możliwości, bezpiecznej odległości od instruktora (2 metry)

  • Podczas kaszlu i kichania zakrywania ust i nosa zgiętym łokciem lub chusteczką (wyrzucić chusteczkę do kosza i umyć ręce).

  • Zakazu uczestnictwa w zajęciach z objawami kataru, kaszlu, gorączki, duszności, wysypki, bólu mięśni.

  • Podpisania zgody na uczestnictwo w prowadzonych zajęciach.

Ze względów sanitarnych rodzice/opiekunowie uczestników zajęć nie wchodzą do budynku Kinoteatru. Uczestnika zajęć od rodzica/opiekuna w drzwiach wejściowych o umówionej godzinie odbiera instruktor.

ZAJĘCIA GRUPOWE

1. Warunkiem udziału w zajęciach jest podpisanie przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka albo pełnoletniego uczestnika zajęć zgody na udział w zajęciach odbywających się w zaistniałych warunkach.

2. Dzieci i osoby dorosłe z objawami infekcji nie powinni wchodzić do budynku Kinoteatru. W przypadku pojawienia się objawów chorobowych u uczestnika zajęć lub ewentualnego kontaktu kogokolwiek z domowników z osobą zakażoną, rodzic/opiekun prawny powinien odpowiednio wcześniej powiadomić organizatora zajęć i odwołać udział w zajęciach. W przypadku pojawienia się objawów infekcji u uczestnika zajęć podczas pobytu w placówce, rodzice są niezwłocznie informowani o tym fakcie a instruktor przerywa zajęcia i niezwłocznie wyprowadza z sali pozostałych uczestników zajęć, zapewniając im izolację i bezpieczeństwo do momentu odbioru dziecka przez rodzica/opiekuna prawnego. O zaistniałej sytuacji instruktor informuje telefonicznie Dyrektora BiK.

3. Instruktor z wyprzedzeniem ustala liczbę uczestników zajęć zgodnie z zalecanym limitem:

Zajęcia ruchowe z zakresu edukacji artystycznej i kulturowej na otwartych przestrzeniach:

  • o wymiarach minimum 62x30m – obowiązujący limit uczestników to 14 osób (+ 2 osoby prowadzące), z zachowaniem odległości pomiędzy nimi co najmniej 2 m,

  • o wymiarach minimum 105×68 m – obowiązujący limit uczestników to 22 osoby (+ 4 osoby prowadzące), z zachowaniem odległości pomiędzy nimi co najmniej 2 m.

Zajęcia ruchowe z zakresu edukacji artystycznej i kulturowej w obiektach zamkniętych, gdzie na jednego uczestnika musi przypadać co najmniej 10 m2 z zachowaniem maksymalnego odstępu.

Zajęcia artystyczne nie ruchowe (np. zajęcia plastyczne) przeprowadza się tak, aby na 1 dziecko przypadało minimum 4 m2 powierzchni sali, starając się zachować maksymalny możliwy dystans pomiędzy uczestnikami zajęć. W grupie może przebywać do 12 uczniów. W sali odległości pomiędzy stanowiskami dla uczniów powinny wynosić min. 1,5 m

4. Rodzice/opiekunowie przyprowadzający i odbierający uczestników zajęć muszą na zewnątrz budynku (przed drzwiami wejściowymi) zachować dystans w stosunku do innych osób wynoszący minimum 2 m. Ze względów sanitarnych rodzice/opiekunowie uczestników zajęć nie wchodzą do budynku Kinoteatru.

5. Uczestnika zajęć od rodzica/opiekuna w drzwiach wejściowych odbiera pełniący dyżur pracownik lub instruktor i kieruje uczestnika na zajęcia, dbając o zachowanie obowiązującego w poszczególnych salach limitu osób na zajęciach.

6. Po wejściu do budynku Kinoteatru uczestnik zajęć ma obowiązek zdezynfekować ręce i umożliwić zmierzenie temperatury.

7. Rodzic/opiekun, który wcześniej był umówiony na osobistą wizytę, powinien przed wejściem zdezynfekować ręce oraz przebywać w budynku w maseczce ochronnej.

8. Na zajęcia artystyczne nie ruchowe (np. plastyczne) należy zabrać własne przybory (ołówki, kredki, farby itp.), które instruktor zaleci jako niezbędne do pracy na zajęciach. W przypadku, gdy uczestnicy zajęć wykonują prace plastyczne materiałami i przyborami otrzymanymi od instruktora, materiały te zabierają do domu i przynoszą na kolejne zajęcia. Dopuszcza się przechowywanie materiałów plastycznych w specjalnie do tego celu przeznaczonych indywidualnych pojemnikach opatrzonych imieniem i  nazwiskiem uczestnika. Należy dopilnować, aby uczestnicy nie wymieniali się przyborami i materiałami pomiędzy sobą.

9. Każda sala, w której prowadzone są zajęcia, na drzwiach wejściowych ma zamieszczoną kartkę z informacją o maksymalnej liczbie osób mogących przebywać w tej sali.

10. Każda sala, w której prowadzone są zajęcia, wietrzona jest nie rzadziej niż po 45 min., podczas zmiany grup, a w razie potrzeby także podczas zajęć.

11. Harmonogram zajęć odbywających się w Kinoteatrze powinien zostać opracowany tak, aby wyeliminować możliwość kontaktu i mieszania się uczestników z różnych grup oraz umożliwić dezynfekcję sali i sprzętu na kolejne zajęcia.

12. Ogranicza się liczbę osób przebywających w toaletach, tak aby liczba ta jednorazowo była o połowę mniejsza od liczby ubikacji. Informacja o maksymalnej liczbie osób znajduje się na drzwiach wejściowych do toalety.

13. Personel sprzątający przeprowadza pełną dezynfekcję sal dydaktycznych, pomieszczeń biurowych, toalet i ciągów komunikacyjnych (podłogi, powierzchnie robocze, poręcze schodów, klamki, uchwyty, włączniki światła, stoły, krzesła, sprzęt nagłaśniający, myszki, klawiatury komputerowe itp.).

14. Korzystając z szatni należy zachować odstępy, aby okrycia nie stykały się ze sobą.

INSTRUKTORZY

Instruktorzy zajęć są zobowiązani do przestrzegania poniższych zaleceń:

  • Obowiązkowego zdezynfekowania dłoni udostępnionym środkiem na bazie alkoholu (min. 60%) przed rozpoczęciem i po każdorazowym zakończeniu zajęć.

  • Noszenia osłony nosa i ust, za wyjątkiem sytuacji, kiedy jest to niemożliwe ze względu na charakter prowadzonych zajęć. W takim przypadku zalecane jest zwiększenie wymaganego dystansu przestrzennego.

  • Stosowanie minimum 15 minutowej przerwy na wietrzenie pomieszczenia przed rozpoczęciem kolejnych zajęć.

  • Zachowania, w miarę możliwości, bezpiecznej odległości od uczestnika zajęć (2 metry)

  • Podczas kaszlu i kichania zakrywania ust i nosa zgiętym łokciem lub chusteczką (wyrzucić chusteczkę do kosza i umyć ręce).

  • Obowiązkowej dezynfekcji urządzeń i powierzchni wspólnych, z którymi stykają się korzystający z pomieszczenia, w którym odbywają się zajęcia (klamka, krzesło, mikrofon, itp.) przed każdorazowym rozpoczęciem kolejnych zajęć.

  • Bezwzględnego zaprzestania prowadzenia zajęć w przypadku podejrzenia bądź potwierdzenia zachorowania na COVID-19 i zastosowania się do obowiązujących procedur.

Instruktor ma prawo odmówić prowadzenia zajęć z uczestnikiem u którego widoczne są objawy sugerujące możliwość zakażenia koronawirusem.

ZGODA RODZICA / OPIEKUNA PRAWNEGO DZIECKA / PEŁNOLETNIEGO UCZESTNIKA ZAJĘĆ NA UDZIAŁ W ZAJĘCIACH PROWADZONYCH W KINOTEATRZE W ZAWADZKIEM W CZASIE EPIDEMII COVID-19

                                                     ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

imię i nazwisko dziecka / pełnoletniego uczestnika zajęć

Zapoznałam/em się i przyjmuję do wiadomości zasady udziału w zajęciach oraz procedury

bezpieczeństwa obowiązujące w związku z epidemią COVID-19.

Wyrażam zgodę na udział w zajęciach prowadzonych w tych warunkach.

Oświadczam, że dziecko/pełnoletni uczestnik zajęć oraz nikt z osób wspólnie zamieszkujących nie wykazuje objawów mogących świadczyć o możliwości zakażenia koronawirusem.

Oświadczam, że w ciągu minionych dwóch tygodni dziecko/pełnoletni uczestnik zajęć oraz nikt z osób wspólnie zamieszkujących nie mieli kontaktu z osobą zakażoną koronawirusem lub przebywającą na kwarantannie.

Pamiętaj, że pomimo wprowadzonych w celu zapewnienia bezpieczeństwa Twojemu dziecku procedur i reżimu sanitarnego, nie zniweluje to zagrożenia w całości, dlatego też przyprowadzasz dziecko na zajęcia na własną odpowiedzialność.

                                                                                                                                                                                                             ……………………………………………………………………………………………………………….

                                                                                                                                                                                                                                                                                             data i podpis rodzica / opiekuna prawnego dziecka / pełnoletniego uczestnika zajęć